Kubisiowe Przedszkole

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne


Przedszkole > Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne


  • ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA STYCZEŃ

    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA STYCZEŃ

    1.Zwierzęta są głodne

    2.Bezpieczne zabawy zimą

    3. Dzień Babci i Dziadzia

    4. Zabawy w karnawale

     

    Zadania i cele szczegółowe:

     

    –        Rozwijanie aktywnej i empatycznej postawy w kontaktach z przyrodą,

    –        Poznanie sposobów pomocy zwierzętom zimą np. dokarmianie ptaków w karmniku przedszkolnym,

    –        Poznawanie wybranych gatunków ptaków pozostających w Polsce na zimę,

    –        Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem czytanych przez nauczyciela utworów literackich,

    –        Słuchanie utworów literackich, w których występują postacie prezentujące postawy właściwe i niepożądane; rozpoznawanie i nazywanie ich; próby uzasadnienia swoich sądów moralnych,

    –        Doskonalenie mowy w czasie wypowiedzi na różne tematy związane z treściami literatury,

    –        Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na dwie cechy,

    –        Doskonalenie umiejętności liczenia na konkretach-porównywanie liczebności zbiorów,

    –        Aranżowanie sytuacji aktywizujących myślenie i  doskonalenie sprawności umysłowych przez wnioskowanie na podstawie zaobserwowanych związków przyczynowo-skutkowych.

    –        Rozwijanie umiejętności wokalnych podczas nauki piosenek,

    –        Ukazanie niebezpieczeństw podczas zabawy na śniegu,

    –        Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa i ostrożności podczas zabaw zimowych,

    –        Zapoznanie dzieci z różnorodnością  zimowych dyscyplin sportowych.

    –        Kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa;

    –        Aktywizowanie mowy i myślenia poprzez pracę z obrazkiem, historyjką obrazkową oraz zagadkami słowno-obrazkowymi,

    –        Budzenie uczucia miłości i szacunku wobec bliskich, szukanie podobieństw w rodzinie; ćwiczenie spostrzegawczości,

    –        Kształtowanie poczucia przynależności do własnej rodziny,

    –        Rozwijanie zdolności mówienia o uczuciach;

    –        Okazywanie szacunku osobom starszym,

    –        Umożliwienie dzieciom wykonania własnoręcznie upominków dla Babć i Dziadków,

    –        Kształtowanie umiejętności układania kompozycji z figur geometrycznych,

    –        Udział dzieci w przygotowaniu programu artystycznego dla Babć i Dziadków.

    –        Kształcenie odporności emocjonalnej w sytuacjach wystąpień przed widownią;

    –        Rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz prace plastyczne,

    –        Ćwiczenia w ustalaniu pozycji w przestrzeni: nad, pod, niski, wysoki,

    –        Poznanie tradycji związanej z organizowaniem balów karnawałowych,

    –        Kształcenie umiejętności planowania i realizacji działań związanych z przygotowaniem balu,

    –        Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności fizycznej przez udział w zabawach ruchowych i tanecznych,


  • ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA GRUDZIEŃ

    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE   NA  GRUDZIEŃ

    1. Czekamy na Mikołaja

    2. Nadchodzi zima

    3. Święta, święta

    4. Nowy Rok tuż, tuż

    Zadania i cele szczegółowe:

    –        Zapoznanie z postacią św. Mikołaja i jego świątecznymi zwyczajami przez czytanie wierszy i opowiadań o Mikołaju- rozwijanie zainteresowania książką.

    –        Rozbudzanie zaufania i śmiałości do św. Mikołaja poprzez swobodne wypowiedzi dzieci.

    –        Uwrażliwienie na reguły obowiązujące w zabawie tj.: aktywność i odpoczynek

    –        Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej przez udział w zajęciach muzyczno-ruchowych.

    –        Rozwijanie umiejętności rozpoznawania dźwięków wysokich i niskich oraz rozróżniania linii melodycznych wznoszącej i opadającej.

    –        Zachęcenie do obserwowanie zjawisk zachodzących wraz ze zmianą pory roku.

    –        Poszerzanie i utrwalanie wiadomości dotyczących charakterystycznych cech zimy.

    –        Rozwijanie mowy i myślenia dzieci poprzez rozwiązywanie zagadek słowno-obrazkowych

    –        Rozwijanie pomysłowości i wyobraźni u dzieci w trakcie zabaw.

    –        Kształtowanie zwinności i ogólnej sprawności przez zabawy ruchowe.

    –        Kształtowanie umiejętności określania cech: duży, mały, lekki, ciężki, gładki, szorstki. Porządkowanie obiektów np.: prezentów, bombek, kółek, gwiazdek według np. koloru, wielkości, kształtu, przeznaczenia. Przeliczanie zbiorów, doskonalenie liczenia.

    –        Rozwijanie sprawności manualnej przez wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami min.: malowanie, wyklejanie, wycinanie, origami, kolaż, praca z masą solną,

    –        Rozwijanie twórczej ekspresji ruchowej w trakcie różnorodnych zabaw.

    –        Doskonalenie wymowy poprzez stosowanie zabaw i ćwiczeń ortofonicznych oraz oddechowych.

    –        Zapoznanie z tradycjami Świąt Bożego Narodzenia, budzenie nastroju radości i oczekiwania

    –        Nauka piosenek i pastorałek wprowadzających w okres Świąt Bożego Narodzenia i w zimową porę.

    –        Rozwijanie uczuć rodzinnych i patriotycznych poprzez czynne uczestnictwo w przygotowaniach do świąt ( warsztaty z rodzicami, wykonywanie ozdób choinkowych, pieczenie i ozdabianie ciasteczek, słuchanie i śpiewnie kolęd).


  • ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA LISTOPAD

    Tematy na kolejne tygodnie:
    1. DESZCZOWA POGODA
    2. JEST CORAZ CHŁODNIEJ
    3. ZWIERZĘTA PRZYGOTOWUJĄ SIĘ DO ZIMY
    4. DBAMY O CZYSTOŚĆ

    Zadania i cele szczegółowe:

     

    • Utrwalenie umiejętności rozróżniania i nazywania kolorów podstawowych.
    • Doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych na podany temat.
    • Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacyjnej słuchowo – ruchowej.
    • Doskonalenie umiejętności liczenia i posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.
    • Rozwijanie pomysłowości i wyobraźni.
    • Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, kształtowanie umiejętności odwzorowywania układu o powtarzającym się rytmie, liczenie.
    • Kształtowanie zainteresowania dziełami sztuki oraz rozwijanie umiejętności malowania.
    • Zachęcanie do pomagania sobie nawzajem w codziennych sytuacjach.
    • Kształtowanie umiejętności określania cech wielkościowych: długi, dłuższy, mały, duży (orzech) najdłuższy, krótki, krótszy, najkrótszy (szalik), kontynuowania i tworzenia prostych rytmów (regularności), dostrzeganie stałego następstwa dni i nocy.
    • Kształtowanie zwinności i ogólnej sprawności.
    • Rozwijanie wrażliwości na świat przyrody, wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie, ich mieszkań, omawianie ich wyglądu, zapoznanie ze sposobem poruszania, odżywiania i zwyczajami.
    • Kształtowanie poczucia własnej wartości poprzez doświadczanie sprawstwa i kreatywnego działania podczas prac plastycznych czy konstrukcji z klocków według własnego pomysłu.
    • Rozwijanie zainteresowania książką, jako źródłem wiedzy.
    • Wzbogacanie słownika o określenia: dziupla, gawra, kopczyk z liści, odlot ptaków, dzikich gęsi sznur.
    • Kształtowanie umiejętności modelowania podstawowych kształtów z masy plastycznej.
    • Rozwijanie wiedzy na temat wagi przestrzegania zasad higieny osobistej, wdrażanie do dbania o swój wygląd , rozumienie konieczności używania swoich przyborów takich jak: grzebień, ręcznik, szczoteczka.
    • Wdrażanie do życia w grupie społecznej poprzez naukę czerpania radości ze wspólnej zabawy, przestrzegania reguł oraz zasad dotyczących bezpieczeństwa.
    • Kształtowanie umiejętności grupowania przedmiotów według przeznaczenia

  • ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK

    ZAMIERZENIA  DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE   NA PAŹDZIERNIK

    TEMATY NA KOLEJNE TYGODNIE

    1. KOLOROWA PANI JESIEŃ

    2. CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ

    3. JESIEŃ W SADZIE

    4. JESIEŃ NA DZIAŁCE

    Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

    –        Poznawanie różnych środków transportu lądowego, wodnego, powietrznego.

    –        Poznawanie wybranych instytucji i pojazdów uprzywilejowanych np.: straży pożarnej, karetki pogotowia, policji.

    –        Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego, przeznaczenia sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych, odblasków i pasów bezpieczeństwa.

    –        Zapoznanie z zasadami ruchu drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, piosenek i literatury tematycznej

    –        Podawanie numerów telefonów poszczególnych ośrodków ratownictwa.

    –        Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych: koło oraz klasyfikowania według jednej cechy.

    –        Kształtowanie orientacji przestrzennej- posługiwanie się pojęciami na , obok, pod, w.

    –        Dalsze doskonalenie umiejętności samoobsługowych.

    –        Dalsze integrowanie grupy.

    –        Zapoznanie z popularnymi gatunkami drzew występującymi w pobliżu przedszkola.

    –        Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią.

    –        Gromadzenie darów drzew rosnących w pobliżu przedszkola i wykonanie kącika jesiennego.

    –        Pogłębienie wiadomości na temat zjawisk pogodowych charakterystycznych dla bieżącej pory roku.

    –        Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych: trójkąt oraz klasyfikowania według jednej cechy.

    –        Kształtowanie orientacji w schemacie ciała.

    –        Dalsze doskonalenie umiejętności samoobsługowych.

    –        Zapoznanie z zabawami, wierszykami, wyliczankami, piosenkami i literaturą o tematyce jesiennej.


  • ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ

    TEMATY NA KOLEJNE TYGODNIE

    1. Poznajmy się

    2. Co piszczy w naszej sali po wakacjach

    3. Podróż do krainy bajki

    4. Skąd się bierze muzyka

    Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

    –        Integrowanie dzieci w celu lepszego poznania się i uzyskania dobrego samopoczucia w grupie (zabawy w kole ze śpiewem, zabawy w/g własnych zainteresowań, zabawy ruchowe), wprowadzanie w grupie miłej atmosfery i zapewnienie poczucia bezpieczeństwa.

    –        Zachęcanie do  aktywnego udziału w zajęciach zorganizowanych (uczenie nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi dziećmi).

    –        Poznawanie zasad, dobrego zachowania, obowiązujących w grupie (utrwalanie przestrzegania ustalonych zasad poprzez systematyczne nagradzanie na koniec dnia)

    –        Uczenie umiejętności zgodnego funkcjonowania w grupie: przyzwyczajanie dzieci do dzielenia się zabawkami, szanowania ich i odkładania na miejsce, szanowanie wytworów pracy innych dzieci, mówienie prawdy.

    –        Wspólne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych (nauka dochodzenia do kompromisu, dbanie o bezpieczeństwo własne i innych).

    –        Stosowanie form grzecznościowych (dzień dobry, proszę, przepraszam, dziękuję, do widzenia).

    –        Doskonalenie umiejętności samoobsługowych dzieci.

    –        Przyzwyczajanie dzieci do chodzenia w parach na spacery i do ogrodu.

    –        Kształtowanie zwinności i ogólnej sprawności.

    –        Rozpoznawanie dźwięków w najbliższym otoczeniu i przyporządkowywanie ich  do źródeł.

    –        Rozwijanie słuchu fonemowego.

    –        Ćwiczenie mowy przez zabawy logopedyczne, dźwiękonaśladowcze.

    –        Wrażanie do uważnego słuchania krótkich utworów literackich.

    –        Rozwijanie wyobraźni u dzieci przez zabawy w wymyślanie bajek.

    –        Zachęcanie dzieci do wypowiadania się na forum grupy.

    –        Rozwijanie kompetencji językowych u dzieci.

    –        Rozwijanie umiejętności wokalnych u dzieci przez naukę krótkich piosenek.

    –        Ćwiczenie pamięci dzieci przez gry i zabawy.



ADRES:
Kubisiowy Ogród
Niepubliczne Przedszkole i Żłobek
"Kubisiowy Ogród"
ul.A-3 16, 32-086 Węgrzce

tel.12 376 78 80
kom. +48 791 034 656

e-mail: biuro@kubisiowyogrod.pl
info@kubisiowyogrod.pl

Organ Prowadzący:

JK Edukacja Sp. z o. o.
ul. A3 16, 32-086 Węgrzce

Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia XII Wydz. Gosp.
KRS 0000520725, kapitał zakładowy: 5000,00 zł.
NIP 513038257 REGON 123184803
Konto 69 1160 2202 0000 0002 6707 354

POLUB NAS
dziewcz
KONTAKT